Veelgestelde vragen

Aanbiedingen

  • 1. Zijn de aanbiedingen op de webshop ook geldig in de winkel?
    De Skihut kent twee soorten aanbiedingen. In alle filialen en in de webshop zijn er algemene aanbiedingen en afprijzingen. Tevens zijn er ook aanbiedingen en afprijzingen die enkel op de webshop geldig zijn. In de winkel is het helaas niet mogelijk om de betreffende artikelen voor de webshop-prijs te kopen.

Bezorgen

  • 1. Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?
    Het is tevens mogelijk om uw bestelling af te halen in onze winkels. U ontvangt van ons bericht wanneer uw bestelling klaar staat. Wij streven er naar om uw bestelling binnen 5 werkdagen klaar te zetten.
  • 2. Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten afleveren?
    Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres af te leveren, in het bestelproces kunt u het afleveradres wijzigen naar elk gewenst adres.
  • 3. Met welk bedrijf worden de pakketten bezorgd?
    Wij verzenden onze pakketten met PostNL Pakketten.
  • 4. Mijn artikel is beschadigd aangekomen, wat nu?
    Uiteraard is het niet de bedoeling dat u een beschadigt artikel ontvangt, u kunt ons het beste een e-mail sturen met het probleem naar klantenservice@skihut.nl . Wij zullen samen met u een gepaste oplossing zoeken, zodat het product vervangen kan worden.
  • 5. Op welke dagen worden de pakketten bezorgd?
    PostNL Pakketen bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag. Momenteel verzend De Skihut dagelijks de bestellingen van maandag tot en met vrijdag.
  • 6. Wat is de levertijd?
    De Skihut streeft naar een levertijd van maximaal 5 werkdagen. In het hoogseizoen is het echter wel eens mogelijk dat deze levertijd verstrijkt. U wordt hier uiteraard van op de hoogte gehouden.
  • 7. Wat zijn de bezorgkosten?


    Land Verzendkosten Gratis verzending vanaf
    Nederland € 5,00 € 75,00
    België € 7,50 € 75,00
    Duitsland € 7,50 € 125,00
    Luxemburg € 12,50 € 200,00
    Frankrijk € 15,00 € 200,00
    Groot Brittannië € 15,00 € 200,00
    Denemarken € 15,00 n.v.t.
    Italië € 15,00 n.v.t.
    Oostenrijk € 15,00 n.v.t.
    Finland € 25,00 n.v.t.
    Ierland € 30,00 n.v.t.
    Noorwegen € 30,00 n.v.t.
    Portugal € 30,00  n.v.t.
    Hongarije € 20,00 n.v.t.
    Bulgarije € 30,00 n.v.t.
    Estland € 35,00 n.v.t.
    Griekenland € 30,00 n.v.t.
    Kroatië € 30,00 n.v.t.
    Litouwen € 35,00 n.v.t.
    Letland € 35,00 n.v.t.
    Polen € 20,00 n.v.t.
    Roemenië € 30,00 n.v.t.
    Slovenië € 20,00 n.v.t.
    Slowakije € 20,00 n.v.t.
     Spanje  €15,00€300
    Tsjechië € 20,00 n.v.t.
    Zweden € 20,00 n.v.t.
    Zwitserland € 25,00 n.v.t.

    Wilt u een pakket naar een ander land verzonden hebben? Neem dan even contact op via klantenservice@skihut.nl

Contact

Mijn gegevens

  • 1. Kan ik mijn gegevens wijzigen?
    U kunt altijd uw gegevens wijzigen. U kunt zich inloggen voor uw account door op “inloggen” te drukken. Na het invullen van uw inloggegevens, komt u in uw account terecht. Hier kunt u uw gegevens aanpassen.
  • 2. Waar gebruikt u mijn gegevens voor?
    Uw gegevens blijven te allen tijde intern bij de Skihut. Wij gebruiken ten eerste uw gegevens om uw bestellingen zo goed mogelijk af te handelen. Daarbij ontvangt u twee keer per jaar van ons een mailing per post zodat u op de hoogte blijft van de grote acties van de Skihut. Wanneer u heeft aangegeven dat u tevens een nieuwsbrief wilt ontvangen, dan gebruiken wij uw e-mail adres om onze nieuwsbrief naar u toe te sturen.

Wintersport

  • 1. Is het ook mogelijk om mijn Ski's of snowboard te brengen voor onderhoud?
    Bij ons filiaal in Scheveningen, kunt u uw ski of snowboard langsbrengen voor een aantal onderhoudsbehandelingen. Hieronder vindt u een beknopt overzicht.

    Ski's

    Slijpen en waxen €17,50
    Slijpen, waxen en kleine reparaties van bijv krasjes of putjes €27,50

    Snowboards

    Slijpen en waxen €24,50
    Slijpen, waxen en kleine reparaties van bijv krasjes of putjes €37,50

    U kunt uw ski's of snowboard bij onze winkel in Scheveningen afgeven op de Skiafdeling. Na ongeveer een week ontvangt u een belletje dat u ze kunt komen ophalen.
  • 2. Waarom adviseren jullie ski’s en snowboards niet online te bestellen?
    Op onze Skiafdeling in Scheveningen hebben wij zeer ervaren personeel rond lopen die u goed kunnen adviseren welke ski’s of snowboard het beste bij uw wensen past. Helaas kunnen wij u hier online niet bij begeleiden, om deze reden geven wij u een kanttekening dat wanneer u niet overtuigd bent van welke ski’s of snowboards u wilt aanschaffen, u het beste bij ons langs kunt komen.

    Na aanschaf van een paar Ski’s of een snowboard bij ons in de winkel, zorgt ons personeel ervoor dat het door u aangeschafte product op de juiste manier afgesteld wordt, afhankelijk van uw gewicht en schoenen. Dit zorgt er voor dat u het beste uit uw ski’s of snowboard kan halen en eventuele gevaren bij een val beperken. Zoals u kunt begrijpen kunnen wij u deze service niet verlenen wanneer u uw ski’s of snowboard op onze webshop aanschaft. Om deze reden is De Skihut niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet goed afstellen van de via de webshop gekochte Ski’s of snowboard.

Bestellen

  • 1. Het door mij bestelde product is niet leverbaar, hoe kan dat?

    Helaas komt het wel eens voor dat een product niet leverbaar is, een aantal redenen hiervoor zijn;
    - het artikel is al verkocht in één van onze winkels of in de webshop;
    - ons voorraadsysteem is niet up-to-date;
    - het product is niet aanwezig.

    Wij proberen er voor te zorgen dat de bovenstaande punten zo weinig mogelijk voorkomen. Wanneer het helaas voorkomt dat wij het door u bestelde artikel niet onmiddellijk kunnen leveren, zullen wij proberen of het door u bestelde artikel eventueel leverbaar is uit een ander filiaal of via de leverancier. Wanneer ook deze het artikel niet kunnen leveren, stellen wij u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte en retourneren wij uw aankoopbedrag. Wanneer wij een eventueel alternatief hebben, stellen wij u hier uiteraard ook van op de hoogte.

  • 2. Hoe verloopt het bestelproces?
    Bestellen bij De Skihut gaat snel en simpel. Ons bestelproces bestaat uit een paar stappen. In deze stappen kunt u uw gegevens invullen, aangeven waar wij uw zending moeten afleveren en hoe u wilt betalen.

    Uw bestelling wordt pas definitief na de betaling.

Betalen en Retourneren

  • 1. Hoe moet ik mijn pakket opsturen?
    Wij raden u aan om het pakket aangetekend en/of verzekerd naar ons toe te sturen. Hierdoor heeft u de zekerheid of het pakket bij ons is aangekomen. Mocht het pakket kwijt raken bij PostNL, dan ontvangt u van PostNL uw aankoopbedrag retour. De Skihut is niet aansprakelijk voor pakketen die kwijt zijn geraakt en niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn.

    Bewaar te allen tijde het verzendbewijs, zodat u kunt aantonen, wanneer dat nodig is, dat u daadwerkelijk het pakket heeft verzonden.
  • 2. Hoelang duurt het voordat mijn aankoopbedrag wordt terugbetaald?
    Wanneer wij uw bestelling retour hebben ontvangen en hebben verwerkt, ontvangt u een bevestigingsmail waarin wij aangeven uw bestelling te hebben ontvangen. Aan de hand van uw betaalmethode zullen wij de betaling zo spoedig mogelijk retourneren. Wij streven er na om iDeal betalingen binnen 5 werkdagen op uw bankrekening terug te boeken, creditcard betalingen kunt u gemiddeld na 30 dagen terug vinden op uw creditcard overzicht. PayPal betalingen staan gemiddeld binnen 2 a 5 werkdagen op uw PayPal- account.
  • 3. Ik heb een verkeerd artikel gehad wat kan ik doen?
    Uiteraard is het niet de bedoeling dat u een verkeerd artikel ontvangt, u kunt ons het beste een e-mail sturen met het probleem naar klantenservice@skihut.nl . Wij zullen samen met u een gepaste oplossing zoeken, zodat het product verwisseld kan worden.
  • 4. Ik heb zojuist betaald, maar ik heb nog geen bevestiging gehad?
    Soms duurt het even voor u een bevestiging van de geplaatste bestelling ontvangt. Wanneer u bevestigd wilt hebben dat uw bestelling goed geplaatst is, kunt u het beste een email sturen naar klantenservice@skihut.nl . Wij zullen voor u uitzoeken of uw bestelling is doorgekomen. Tevens kunt u in uw account uw eerder geplaatste bestellingen terug vinden.
  • 5. Ik wil een artikel ruilen in de winkel, kan dat?
    Helaas hebben wij hier niet de mogelijkheid toe.
  • 6. Ik wil een artikel ruilen, hoe kan ik dat doen?
    Bij uw bestelling ontvangt u een retourformulier. Wanneer u niet tevreden bent met uw bestelling kunt u uw bestelling aanmelden via klantenservice@skihut.nl waarbij u vermeld welk artikel u wilt ruilen en wat u er voor wilt ontvangen. Het retourformulier dient u geheel ingevuld bij uw bestelling te voegen zodat wij deze zo spoedig mogelijk na ontvangst kunnen afhandelen.


    U kunt uw order retourneren naar:
    De Skihut Webshop
    Treilerweg 49a
    2583 DB Den Haag


    Wanneer wij uw order retour hebben ontvangen zullen wij het artikel (waar mogelijk) vervangen door het door u gewenste artikel.

  • 7. Ik wil een artikel terug sturen, hoe kan ik dat doen?
    Bij uw bestelling ontvangt u een retourformulier. Wanneer u niet tevreden bent met uw bestelling kunt u uw bestelling aanmelden via klantenservice@skihut.nl . Het retourformulier dient u geheel ingevuld bij uw bestelling te voegen zodat wij deze zo spoedig mogelijk na ontvangst kunnen afhandelen.


    U kunt uw order retourneren naar:
    De Skihut Webshop
    Treilerweg 49a
    2583 DB Den Haag


    Wanneer wij uw order retour hebben ontvangen zullen wij uw aankoopbedrag zo spoedig mogelijk retourneren.

  • 8. Kan ik ook achteraf betalen?
    Ja, sinds kort heeft De Skihut deze optie u kunt kiezen voor Klarna.
  • 9. Krijg ik geld terug als het door mij bestelde product niet naar wens is?
    Wanneer het door u bestelde artikel niet naar wens is ontvangt u zo spoedig mogelijk, na ontvangst van uw retour gekomen order, uw aankoopbedrag retour.
  • 10. Met welke creditcards kan ik betalen?
    U heeft de mogelijkheid om met Mastercard en Visa te betalen.
  • 11. Waarom krijg ik wel geld terug bij ruiling als ik online bestel en niet in de winkel?
    Wettelijk gezien is De Skihut verplicht u de kans te geven om uw bestelling via onze webshop te retourneren en uw aankoopbedrag terug te geven. In de winkel hebben wij het recht om u een tegoed bon te verschaffen bij retournering van uw aankoop, omdat u het gekochte artikel in de winkel heeft kunnen bekijken voor aankoop.
  • 12. Waarom neemt de retourbetaling 5 werkdagen in beslag?
    De Skihut werkt met een tussenpartij die alle betalingen verwerkt. Wanneer wij het verzoek geven om de betaling aan u terug betalen zal Ogone deze betaling met de uitbetaling mee laten draaien. Deze betaling vindt een keer per week plaats. Om deze reden kan het zijn dat een terug betaling 5 werkdagen in beslag neemt.
  • 13. Welke betaalmethodes zijn er?

    U kunt bij De Skihut betalen met Ideal, Visa-, Mastercard, Klarna en Paypal.

    Voor België heeft u de mogelijkheid tot Bankcontact, Mistercash, Giropay, Inge Homepay, Cbc online, KBC Online, Belfius en vooruit betalen.

    Voor Duitsland kunt u gebruik maken van Sofort überweisung.

  • 14. Voor wie zijn de kosten van een retourzending?

    Wanneer u een bestelling aan ons retourneert, zijn de kosten voor u zelf. U kunt zelf kiezen met welke partij u uw pakket naar ons terug wilt sturen.

    Hieronder een overzicht van de kosten:

    PostNL:

    Basis pakket €6,75
    Aangetekend verzonden €8,05

    DHL:

    €5,50

  • 15. Waar moet ik mijn bestelling naar terug sturen?

    Ons adres is:

    De Skihut webshop
    Treilerweg 49a
    2583DB Den Haag

    Wij hebben geen antwoordnummer.

  • 16. Hoe werkt betalen via Klarna Factuur?

    Achteraf betalen met Klarna Factuur

    Koop nu - betaal pas over 14 dagen!
    Als je kiest voor Klarna Factuur heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. De factuur vind je bij je bestelling of per email. De betaling hiervan dien je binnen 14 dagen aan Klarna te voldoen, zoals aangegeven op de factuur. Door voor deze betaalmethode te kiezen ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna Factuur.

    De betaaltermijn is onafhankelijk van de retourtermijn van 14 dagen. Na het voldoen van de factuur blijft u het recht houden om binnen 14 dagen te retourneren. Na het verwerken van uw retourzending zal het aankoopbedrag worden teruggestort op het rekeningnummer waarmee u de bestelling betaald hebt. Bij het retourneren van de gehele bestelling wordt de overeenkomst met Klarna automatisch ontbonden.

    Let op: vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in. Op basis van uw gegevens vindt een kredietcheck plaats. Deze check kijkt of u in aanmerking komt om met Klarna te betalen. Lukt het de eerste keer niet, geen nood - dit kan ook door een typefout komen. Controleer daarom uw gegevens en probeer het gerust nog een keer. Word je onverhoopt toch geweigerd door Klarna, dan bieden wij u een alternatieve betaalmethode aan.

    Om gebruik te kunnen maken van Klarna, dient u 18 jaar of ouder te zijn en moet het verzendadres en factuuradres gelijk zijn.

    Stapsgewijs betalen met Klarna!


    Bestel en betaal via Klarna Factuur.
    Vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in.
    Uw bestelling wordt verzonden en u ontvangt bij de bestelling de factuur.
    Betaal uw factuur binnen 14 dagen zoals aangegeven.
    Door te kiezen voor deze betaalmethode gaat u akkoord met de voorwaarden van Klarna.
    Eerst zien, dan pas betalen. Veilig en simpel.

    Heeft u nog vragen, of komt u niet door de kredietcheck? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.
    Email : klantenservice@klarna.nl
    Telefoon : 020 808 2852
  • 17. Binnen hoeveel tijd moet ik mijn order terug sturen?
    U kunt uw order binnen 14 dagen na ontvangst terug sturen. Redt u dit onverhoopt niet?  Stuur dan een email naar klantenservice@skihut.nl. Wanneer wij uw bestelling zonder opgave van reden te laat ontvangen, zullen wij deze aan u retourneren. 
Sportalm
Bogner 1
Woolrich 1
Parajumpers  1
Moncler 1
Armani
Blauer 1